V loňském školním roce se žáci 4. ročníku (letošní páťáci) zúčastnili  mezinárodních výzkumů TIMSS a PIRLS 2011, které zjišťují úroveň čtenářské, matematické a přírodovědné gramotnosti žáků 4. ročníků ve více než 60 zemích celého světa. Výzkum byl realizován pod záštitou Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy ČR.

 V letošním roce se naše škola zapojila do návazného projektu CLoSE Ústavu výzkumu a rozvoje vzdělávání Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy v Praze, který vznikl ve spolupráci Národohospodářského ústavu Akademie Věd (prof. Jan Švejnar), Pedagogické  fakulty Univerzity Karlovy v Praze (dr. David Greger) a Národního vzdělávacího fondu (doc. Jiří Večerník). V rámci projektu jsou žáci sledováni při přechodu na 2. stupeň, případně na víceleté gymnázium, a zjišťuje se, jak se zlepšují vzdělávací výsledky žáků, kteří navštěvují různé typy škol. Zároveň budou školám poskytnuty informace o pokroku žáků v oblastech matematické a čtenářské gramotnosti (srovnávat bude možné výsledky žáků ve 4. ročníku z TIMSS a PIRLS s výsledky žáků na začátku 6. ročníku a v polovině 9. ročníku).

V pátek 15. června byl tento projekt zahájen krátkým dotazníkem v 5. třídě, pokračovat bude na začátku následujícího školního roku. Věříme, že projekt bude přínosný nejen jako zdroj informací o výsledcích práce našich pedagogů, ale poskytne užitečné informace také žákům a jejich rodičům.