den-jazyku.jpgŽáci 3. třídy se už téměř měsíc učí angličtinu, a proto se mohli hrdě připojit k projektům v rámci Evropského dne jazyků.
Nejdříve si ujasnili, co je Evropa, kolik v ní leží států, jakými jazyky v nich lidé mluví a jak je důležité znát některý světový jazyk.

Vyzkoušeli si, zda už opravdu bezchybně ovládají svůj mateřský jazyk a došli k závěru, že čeština je krásná, ale obtížná a plná nástrah. Srovnávali ji s angličtinou (a trochu záviděli, že Angličané nemají žádné háčky nad souhláskami a čárky nad samohláskami), pokoušeli se i o čtení textu psaného azbukou.
Přestože se angličtina zdála na pohled lehká a děti potěšilo, že už dokonce porozuměly anglicky čtené pohádce O velké řepě, samy usoudily, že se ještě mají co učit. Po procvičení barev a vytvoření jednoduchých komiksů si zasloužily ochutnávku anglických čajů černého (black tea) a zeleného (greeen tea).
Popíjení čajů si děti zpříjemňovaly poslechem skupiny The Beatles, porovnaly angličtinu s francouzštinou v podání Edith Piaf a italštinou Andrea Bocelli, zaujala je i zpívaná maďarština.
A kam by se třeťáci sami nejraději vypravili? Mnozí mají se zahraničními cestami už své zkušenosti. Evropa je však velká a „lákadel“ mnoho. Všem bylo jasné, že čím dále chtějí cestovat, tím potřebují více „peněz“. V matematické soutěži „Cesta na dovolenou“ se proto čtyřčlenné týmy snažily získat co nejvíce bodů, aby se na společné dovolené dostaly co nejdále. Pak už stačilo zjistit, jakou budou potřebovat měnu, jak se v cizí zemi domluví a zvolit si nejvhodnější dopravní prostředek.
Evropský den jazyků se žákům třetí třídy opravdu vydařil. Přejme jim, ať se jim vydaří i za rok – vždyť to už budou angličtinu skoro umět …