Zajímá Vás, jak spojili svátky jara s výukou naši deváťáci? Pokud ano, nabízíme podrobnější informace. Projekt „ Frühling und Ostern“ propojil ve dnech 19. a 20. dubna jejich výuku německého jazyka a zeměpisu.

Slunečné počasí úterního dopoledne bylo jako stvořené k naší procházce částí obce. Žáci dostali plánek Dolní Rožínky s vyznačenou trasou pochodu, zadání úkolů a pokyny k jejich plnění. Nejzajímavější pro ně bylo hledat velikonoční zajíce v parku, ovšem jen do té doby, než objevili toho prvního papírového „ušáka“ s popiskem Osterhase aus dem Schlosspark, který po nich navíc chtěl splnění úkolu. I další zajíci na ně byli řádně připraveni a nenechali je odpočívat. Druhý zajíc Osterhase aus Deutschland je seznámil s velikonočními zvyky v Německu, a pak je vyzkoušel, co si zapamatovali.  Další byl dokonce tak zvědavý, že se zajímal nejen o jména návštěvníků parku, ale i o jejich zájmy, dovednosti a také o to, zda je dotyčná nejmenovaná dívka svobodná. Tak tomu jsme se pěkně nasmáli.

To, že zajíci nebyli čokoládoví, klukům a holkám nakonec nevadilo a všichni vesele pochodovali kolem „Návesáku“ směrem do Templu ke kapličce a odtud zpět do školy. Cestou porovnávali  plán se skutečností, měřili azimut a také odhadovali vzdálenosti. Měřením zjistili, že celý okruh měřil více než dva kilometry. Vše si pečlivě zapisovali, aby v další hodině už v učebně mohli utřídit informace, vyplnit pracovní listy s úkoly a ve formě plakátu předat svá díla k hodnocení.

Jejich zdařilé práce si zde můžete prohlédnout.

[nggallery id=82]