Na našem trhu
aneb finanční gramotnost,
vyjmenovaná slova a folklór v praxi
Žáci 1.-3. třídy, bezprostředně po besedě s paní Punčochářovou, na vlastní kůži zažili význam slova starobylý.
Třeťáci se vžili do rolí bylinkářek, léčitelů, kořenářek a proměnili školní chodbu v napodobeninu prastarého trhu.
Přišli na něj svým mladším spolužákům prodávat různé druhy bylin a chtěli za prodej získat co nejvyšší tržbu. Proto se příchozí zákazníky snažili zaujmout správnou nabídkou a doporučením o užívání.
Prvňáčci a druháci mohli nakupovat pouze za svoje vydělané groše, které si z platební karty předtím vybrali ve školním bankomatu. Nakoupené voňavé zboží si s velkou radostí odnesli domů v papírových kornoutcích a o některých bylinách si zapamatovali jejich léčivé účinky.
Po skončení trhu si třeťáci spočítali čistý zisk a těžce vydělané groše si nechali jako základ pro své další podnikání.
To vše se událo během jednoho listopadového dopoledne v naší škole. Všechny děti se tentokrát seznámily s moderními pojmy (jako jsou bankovka, platební karta, kredit, výběr…), ale také poznaly „sílu“ bylin (když provoněly celou školu) a přitom (jak řekli třeťáci) se pěkně pobavily.
Comments are closed.