K čemu slouží?
Problém

Může se stát, že budeš mít problém. Problém, který tě bude trápit, ale zároveň se s ním budeš stydět komukoliv svěřit. Není to žádná ostuda – život je prostě hrozně komplikovaný. Někdy ať děláme co děláme, stejně se dostáváme do situace, se kterou si nevíme (a třeba ani nemůžeme vědět) rady. Nebo se stane, že člověk šlápne „vedle“, provede nějakou věc, které hned vzápětí začne litovat, případně se stane svědkem situace, kdy provede nějakou hloupost někdo jiný. Lze nad vším mávnout rukou a nechat to tzv. volně plynout. Jenže většinou, když člověka něco podobného potká a nemá nikoho, s kým by si o problému mohl popovídat, může vše skončit ještě větším průšvihem. A právě proto tady je SCHRÁNKA DŮVĚRY.

Kdo ji může využít?
VŠICHNI! Schránka důvěry je tu prostě pro každého z vás. Ať už:

  • máš konflikty se spolužáky a chtěl bys je vyřešit,
  • nestíháš ve škole,
  • máš problém v komunikaci s rodiči, s učitelem, se spolužáky, s kamarády, se sourozenci nebo i s někým jiným,
  • máš pocit, že ti někdo ubližuje, a nevíš, co s tím,
  • potřebuješ pomoc nebo poradit v nějakém jiném školním problému, který tě trápí,
  • chceš se svěřit s nějakou jinou důvěrnou osobní věcí, která tě znepokojuje,
  • máš dobrý nápad a chceš ho pomoci realizovat,
  • něco na škole postrádáš nebo jsi s něčím nespokojený
  • nebo si jen potřebuješ o něčem popovídat, něco si ujasnit,

a nevíš, na koho se obrátit, můžeš se se svým problémem svěřit SCHRÁNCE DŮVĚRY.

Kde SCHRÁNKU DŮVĚRY najdu?

Můžeš využít uzamčené kovové schránky, které jsou umístěny ve škole (jedna je na zámku u jazykové učebny, druhá je v budově 1. stupně), a vhodit do ní svůj vzkaz. Nebo můžeš popsat svůj problém přímo na našich internetových stránkách (když se podíváš tady úplně dolů a rozklikneš poslední rámeček). Pokud nechceš, vzkaz nemusíš podepisovat, může být klidně anonymní. Když ale uvedeš svoje jméno, vše se bude řešit mnohem lépe a dostane se ti tím pádem i rychlejší pomoci. Pokud se přece jen stydíš (bojíš), pak při vyplňování SCHRÁNKY DŮVĚRY na internetu uveď aspoň emailovou adresu. My ti na ni určitě pošleme odpověď a případné rady, jak dále postupovat.

Co se s dotazy děje?

Dotazy (ať už papírové nebo elektronické) putují k vedení školy a podle typu „problému“ se pak do dění mohou zapojit i další učitelé. Pokud ale budeš výslovně chtít, aby to nikdo jiný nevěděl, klidně to napiš a já ti slibuji, že se to nikdo další nedoví. Stejně tak ti můžu slíbit, že:

  • fakt nekoušu, takže se mě nemusíš bát, 🙂
  • nebudu se ti smát – žádný “PROBLÉM” není k smíchu!
  • vše zůstane jen mezi náma → dokud nebudeš chtít, neřeknu o tvém problému ani rodičům,
  • budu se snažit ze všech svých sil ti pomoct (zázraky ale bohužel neumím).
Když mě něco trápí, jak to mám napsat?

Aby mohl být tvůj problém správně řešen, musíš ho popsat co nejvíce to jde, konkrétně a bez obecností. Např.:

V 8. třídě bije neustále Karel a Václav slabší spolužáky a mají z toho ohromnou legraci. Když ale potom Anička brečí, to přece žádná sranda není! Všichni se jich teď bojíme.

Šimon trhá Lídě v 5. třídě sešity, shazuje jí pořád penál z lavice a nechce jí dát pokoj. Když mu řekneme ať toho nechá, sprostě nám nadává.

V matematice mně vychází pětka. Chtěl jsem se domluvit s panem učitelem na doučování, ale ten mi řekl, že je to můj problém a že mi nepomůže. To není přece fér.

Když napíšeš na papírek text (nebo pošleš přes internet vzkaz) „Šikanují mě“, nikomu to nic neřekne. Je sice smutné, že ti někdo provádí něco, co se ti nelíbí, ale my nevíme komu se to děje, ve které třídě, ani co ti konkrétně provádí. A nemůžeme s tím bohužel tím pádem nic dělat…

Máš problém? Potřebuješ poradit? Chceš se svěřit?






    Schránka důvěry


    * Povinné

     

    Pokud nechceš z nějakého důvodu napsat přímo nám do „SCHRÁNKY DŮVĚRY“ a týká se tvůj problém internetu nebo mobilu, klikni na zelené tlačítko a to tě přesměruje na stránky celorepublikové poradny portálu E-Bezpečí, kde ti anonymně a zdarma rovněž poradí.