Všechno pro kočky
Projektové vyučování není v naší škole nic neobvyklého, ale když se jedna třída na týden promění v kočičí pelíšky, stavební firmu a filmové studio zároveň, je zapotřebí vám o tom napsat aspoň pár vět.
Druháci se nechali inspirovat knihou Z. Koláře: Z deníku kocoura Modroočka, kterou společně čtou ve vyučování. Začali shánět kočky, dávali jim jména a učili se, jak se mají o kočky starat – dělali jim pelíšky. S využitím krátkých básniček o kočkách počítali, ale také si promítli animovaný film o Modroočkovi. Paní učitelka jim vyprávěla o práci na animovaném filmu tak, že si to všichni chtěli vyzkoušet. A proč ne? Jeden z hlavních úkolů tedy zněl: Za týden vytvořit krátký animovaný film s kočkou.
Pro dosažení uspokojivého výsledku se ve třídě vytvořily dvě pracovní skupiny – jedna byla ABCD (zpracovávala říkadlo A, B, C, D, kočka přede) a druhá byla MODRÁ (líbila se jí kapitola o autech = obludách z knihy). Tím začala práce v našem třídním filmovém ateliéru. Skupiny se v něm musely střídat, ale obě pracovaly na svém „krátkém filmu“ se zaujetím a každý následující den vymýšlely, co ještě přidají a nafotí, aby byl jejich film delší.
A co ta stavební firma? Je to jednoduché – během jednoho dne postavila kočkám z „cihel a střešní krytiny“ domeček, aby se měly v noci kde scházet na kočičí zpívání. Prostě všechno pro kočky :-).
A o kočkách dva krátké filmy: A, B, C, D a AUTA pro pobavení.
Komentáře uzavřeny.